h1

Livet på landet – den tillfälliga återkomsten

mars 6, 2009

Saker som kändes för mycket blogg och för lite kolumn:

  • Den tillfälliga tillvaron som lantbruksavbytare
  • Kornas brunstbetingade hysteri som påminner mig om att mina egna hormonsvängningar oavsett vilka uttryck de tar sig är obefintliga i jämförelse.
  • Skönheten i en tidig vintermorgon när himlen fortfarande rodnar och smältvattnet bereder sig på att börja droppa
  • Hur all träningsvärk jag haft efter det senaste halvårets yogapass betalar sig i nästan ingen träningsvärk alls efter gårdagens ytterst fysiskt krävande jobb
  • Hur exotiskt det känns att gå till jobbet utan att packa med lunch, utan att tvätta ansiktet, utan att springa till bussen
  • Hur min arbetsdag ständigt kantas av någon som sträcker ut en lång tunga och försöker slicka mig i nacken, i byxbaken eller slita knapparna ur skjortan.
  • Hur det trots allt är enklare att jobba bland kor än bland barn. (Men hur magmusklerna behövs i båda fallen)
Kommentera

