h1

Vaken ännu lite till

mars 14, 2009

Jag är hemma i min lägenhet för första gången på över en vecka. Hemma på riktigt, inte hemma som hemma hos föräldrarna, inte hemma som i morföräldrarnas hus (ja, för jag pratade faktiskt om att gå hem och äta i förmiddags när jag och mamma var ute på en besöksrunda i byn och träffade nya och gamla släktingar). Hemma hos mig. Jag har en mycket vag uppfattning om vad som egentligen finns i kylskåpet (och hur mycket av det som är ätbart), har hälften av den packning jag bar med mig härifrån hemma hos mina föräldrar. Dessutom är jag trött så att ögonen nästan går i kors efter närkontakt med pensionärsdygnsrytm. Måste ändå sitta upprätt en stund till för att dricka te med rosensmak och lyssna på Edith Söderström efter nio dagar utan Spotify.

Inte för att jag egentligen har gjort så stor skillnad på helg- och vardagar den senaste tiden, men ändå känns det skönt på ett väldigt betryggande och njutbart sätt att veta att det är söndag imorgon.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One comment

  1. Spotify is the shit. ❤

    Kika in på min blogg och lämna gärna ett spår!

    MVH



Kommentera

