h1

biblioteket vs. spotify

mars 19, 2009

Jag kände mig så bedrägligt duktig när jag bar iväg en tämligen fylld kasse med blandat biblioteksmaterial till huvudbiblioteket ikväll före yogan. Äntligen skulle mängden lån börja se lite mera hanterlig och normal ut, och lite mindre som om jag har en egen liten biblioteksfilial hemma hos mig. Ha! Jag vet inte hur jag hade föreställt mig att gå i land med den här uppgiften samtidigt som det fanns nästan trekvarts timme tid för biblioteksstrosande före yogan. Nu har jag naturligtvis ännu fler lån än jag hade innan jag lämnade tillbaka den där högen.

Men lite värre hade det faktiskt kunnat vara. Jag fingrade på ett par skivor på musikavdelningen som jag sedan ställde tillbaka, bland annat Fleet Foxes självbetitlade. Jag har redan konstaterat att den finns på Spotify, lyssnat genom den ett varv och inte alls förstått hypen. (Däremot är First Aid Kits cover på Tiger Mountain Peasant Song alldeles ljuvlig.) Spotify kan vara mitt främsta vapen för att dämpa hetslånandet, åtminstone från musikavdelningen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

