h1

Bara nästan sommar

april 11, 2009

Solen har flyttat in hemma hos mig. Jag dricker vatten och kisar mot ljuset, tänker att det känns mera sommar än påsk med gardinerna som skymmer den tidiga vårens kala gråhet. Och det är den där tiden på året när knappa tio grader känns löjligt varmt, den där tiden som kommer att kännas overkligt främmande när man huttrar vid samma temperatur mitt i sommaren. Vill jag ytterligare vältra mig i känslan av att sommaren är närmare än vad almanackan påstår kan jag stoppa ner näsan i min nyinköpta tulpanbukett och fröjdas över att den faktiskt doftar tulpan*. Påsk hemma hos mig själv istället för påsk hemma hos föräldrarna får mig sannerligen att göra oväntade inköp.

*Bland det tråkigaste som finns måste vara blommor som inte luktar något. Snittrosor till exempel. Ska det vara så svårt att ta fram en ros som både är långskaftad, vacker att se på och doftande?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One comment

  1. Nej, moffa är bara min version av morfar som jag skriver för att jag tycker det ser gulligt ut 🙂 morfar på norska heter bestefar så många i norge kallar sin morfar ”besse”. När jag var liten kunde jag inte säga varken bestefar eller besse så jag sa beppe och det säger jag fortfarande. Men jag har kommit fram till att ingen förstår vem jag pratar om ifall jag skriver beppe så det blir moffa.



Kommentera

