h1

Allt annat än våren är privat

april 23, 2009

Jag har ingenting bloggningsbart nuförtiden. Allt är antingen alldeles för privat för den stora allmänhetens ögon eller också ooar och aahar jag över våren. Våren, våren – jag cyklar till jobbet längs stranden om morgnarna och begrundar isläget, den krympande tillvaron som isen för. Igår morse log jag brett åt en hackspett, ikväll på väg längs stranden i motsatt riktning log jag lika brett åt att jag för första gången i år kunde känna doften av havet.

(Och titta där, nu har jag ooat och aahat över våren ännu en gång, även om jag hade tänkt förskona resten av internet från ännu en Ika-älskar-våren-text. Jag vet inte om jag har blivit fullt så här golvad av våren tidigare. Knappast. För i år bor jag invid havet och kan följa dess förändring varje dag. I år är jag inte längre studerande på allvar, behöver inte längre se våren som årets stressigaste period. Har tid att ta in våren istället.)

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentera

