h1

spontan lördag

april 25, 2009

Det bästa umgänget är egentligen det oplanerade, tänker jag när jag kommer hem nio timmar efter att jag gett mig av för att handla mat. Bara för att jag träffade trevligt folk på vägen, och just det var exakt vad jag behövde idag, mer än jag egentligen anade.

Fast när jag kom hem återstod naturligtvis att dra på sig gummihandskarna och gripa sig an med golvbrunnen som var i akut behov av rensning. För hur mycket det än tar emot en lördag kväll efter midnatt så vet jag att det skulle ta emot än mer söndag förmiddag, före frukost. Och kvällens umgänge var trots allt värt midnattsinsatsen i duschen.
Nu är golvbrunnen vitare än jag har sett den tidigare, det öppna fönstret släpper in kvardröjande vårdoft och nattlig svalka och sista kvällsteet är urdrucket. Måsarna är fortfarande vakna, men jag ger mig nu – dags att sova.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentera

