h1

Nya utmaningar…

maj 13, 2009

… eller saker jag kanske inte hade trott om mig själv för ett år sedan.

I sommar ska jag ha samma jobb som förra sommaren, och eftersom tillvaron där alltså kommer att vara präglad av betydligt mindre hjälp-hur-ska-jag-klara-det-här är jag tvungen att skaffa mig utmaningar på annat håll. (Inte så att jag tror att juli och augusti kommer att vara en bananskalstillvaro där jag glider runt och känner att allt är bergfasta och invanda rutiner, men man kan bara vara ny i branschen intill förskräckelse en sommar på samma jobb.)

Härmed: årets stora utmaning påbörjad, och en god bit på väg. Harvade mina första fem hektar igår kväll, och även om brodern tycker att han ska vara med en kväll till innan han släpper iväg mig på egen hand är jag faktiskt rätt nöjd med mina insatser. Framstegen jag har gjort sedan jag fick min första traktorlektion för en dryg vecka sedan kan, med tanke på utgångsläget, betraktas som snudd på enorma. Nu ska jag bara lära mig att backa med släp på rutin och inte enligt fortsatt trial/error-princip så är jag redo att stiga in i den rutinerade tillvaro där jag kan börja tänka mig att dela uppmärksamheten mellan traktorkörandet och en ljudbok. För trots att de två första varven krävde minst lika mycket koncentration och intenisv fokusering som den yogalektion jag missade känner jag att rutinen sannolikt kommer att smyga på mig snabbare än jag anar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer

  1. Jag har också planerat att lära mig köra traktor ”på riktigt” i år! Tänkte börja förra året, men det hanns aldrig med, och min far uttryckte en viss besvikelse över att jag inte meddelade det hela FÖRE han plogat färdigt alla åkrarna. Han menade väl att det skulle ha varit lättare för mig på stora, jämna ytor… Nåja, jag är lite tveksam till om min tid överhuvudtaget räcker till för fler utmaningar så få se om det blir av i år!


  2. […] Nya utmaningar… […]



Kommentera

