h1

försommarkaos

maj 19, 2009

Jag är kanske inte sådär pinfärskt panikartat ny på nygamla jobbet som jag var förra sommaren, men emellanåt känns det ändå som om någon har slängt i mig i den djupa delen av bassängen för att ta reda på om jag kan simma. Idag satt jag på presskonferens med representanter för tre olika körer, med ett huvud som gick på högvarv för att försöka styra upp prioriteringar och memorera saker som måste kollas upp – samtidigt som jag antecknade på två språk samtidigt. Sedan kom det där ögonblicket när vi fick lyssna på barbershop-smakprov av hög klass, och jag satt och log och kom ihåg att jag trots allt verkligen gillar det här jobbet. Inte bara för att jag ibland får höra livemusik, men det skadar liksom inte.

Kommer hem och känner egentligen mest för att ligga och glo i taket, men eftersom jag inte har diskat på en vecka måste jag nog masa mig ut i köket och göra ytterligare nytta. Diskandet skulle efter dagar av mer eller mindre total frånvaro från lägenheten ha åtgärdats igår – men jag erbjöds jobb med två timmars varsel och var efter det ute på landet och begrundade vårtecknen i mammas grönsaksland. Återvände till stan med brorsan alldeles för sent, men kvällen kändes sommaraktig – med jobb på förra sommarens arbetsplats och bilfärder i nätter som har slutat mörkna.

(Underbara försommarljus. Jag skulle knappast klara av att dyka med huvudet före in i nuvarande kaostillvaro om dagarna vore korta och nätterna svarta.)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

