h1

Helgen när Plats på scen inte lästes ut

augusti 4, 2009

Istället för att läsa ut Michelle Magorians teaterroman Plats på scen ägnade jag helgen åt att
Simma i havet i både hällande regn och kvällssol.
Plocka blåbär och skaffa mig en ny kollektion myggbett.
Äta klimpsoppa på hembygdsmuseum och charmas av ett får med smak för sävarbeten. I efterhand konstaterat bidrog den här aktiviteten också till att jag skaffade mig röda axlar.

Sommaren är så långt liden att myggbetten inte kliar så förskräckligt mycket längre. Likaså är den så långt liden att man inte längre kan skylla på molnen när kvällarna är ovanligt mörka för årstiden.
Men än värmer havsvattnet när man cyklar hem i den svalnande kvällen, och hallonen börjar mogna på allvar bakom föräldrarnas hus.

Snabbt gick helgen, och jag kan konstatera att om man jobbat nio dagar i sträck krävs det egentligen mer än två dagar innan man kommer på fötter igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

