h1

Utifrån in, inifrån ut

augusti 22, 2009

Jag blir nästan rabiat på alla som tjatar om nu när sommaren är slut och nu när hösten har börjat. Försök förstå att det finns något som heter sensommar, och att det vanligtvis är dit vi når när skolorna börjar. Sedan finns det brittsomrar och indiansomrar, men de kommer inte på beställning varje år. Sensommaren gör det dock, och om det så tänker snöa kommer jag att hävda att augusti är en sommarmånad.

Men snöar gör det ju inte. Jag går ner till stranden i mörkret, första simturen på exakt en vecka. Vattnet har stigit och svalnat, och även om jag håller mig hyfsat varm av simmandet känner jag kylan krypa utifrån in. När jag kommer upp ur vattnet känns strandstenarna behagligt varma under fötterna, och känslan av att vara ytkall men varm inifrån är nygammal – det är veckor sedan havsvattnet var tillräckligt kallt för att ge den effekten.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

