h1

Nu sjunger jag al(l)t

september 15, 2009

Jag anar en liten trend för körsången i bekantskapskretsen, efter att igår ha läst om Mias förflyttning från sopran- till altstämma och idag själv ha genomfört motsvarande rörelse.
Mitt livs första körövning i altstämman har klarats av, detta i en kör där jag egentligen inte sjunger som stadigvarande medlem, och dessutom i den situationen att jag inte sjungit seriöst på ett år och under den tiden helt tappat mina en gång inledande kunskaper i konsten att läsa noter. Det är tur att mitt gehör tydligen inte är av den sorten som man tappar bort på ett år, men likväl var det ganska utmattande att för första gången sjunga annat än melodistämman.
Dessutom fick jag öva i ett osedvanligt vackert prästgårdsrum, med ett fönster öppet mot den vackert mörknande septemberhimlen. Inte konstigt att det kändes som något ur Så som i himmelen.
Och bara för att jag inte simmat på flera kvällar, och för att jag lever i den förhoppningen att man eventuellt kan skrämma iväg gryende förkylningar genom lite lagom kalla havsbad var jag tvungen att gå ner till stranden och simma i det nu märkbart kalla havet efteråt. Det har hänt något med vattnet sedan i fredags, helt klart.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

