h1

Google vet allt, nästan.

september 19, 2009

Ebba och Didrik genomtittad för vem vet hur mångte gången. Fascinerade varje gång, och just den här gången har jag sett den i grupp och kunnat bolla funderingar med mina vänner.

Nu är den slut, än en gång, allt har rett upp sig någorlunda och kvar sitter jag med den vemodiga men ack så vackra pianovalsen ljudande i huvudet. Ni vet den där som Yrla vill spela fyrhändigt med Didrik, den som hennes släkting dansade till när hon mötte ”det där lilla u:et” och som leder Didrik till Yrlas stadslägenhet i näst sista avsnittet.
Måste hitta, måste lyssna mera – så vacker! Google vet säkert vad den heter och vem som komponerat den.

Men se där gick jag bet. Och vart ska man som nutidsmänniska vända sig när inte ens google vet? Det kan ju omöjligt vara enbart jag som fascineras av den här valsmelodin.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

