h1

Musiksöndag

september 27, 2009

En söndag i musikens tecken, med både formidabelt fantastisk konsert på Ritz och eget körsjungande.
Abbey Road – live in concert var alldeles underbart fantastisk. Vi satt på andra rad, och om någon i bandet läser det här och undrar vem den där fånlyckligt leende och ständigt sjungande människan var, så var det jag. Jag kan ärligt säga att jag sjöng med i precis varenda låt – det har aldrig hänt förr. (Marit Bergman på After Eights innergård för två somrar sedan kom nära, men hon hade trots allt två låtar som jag inte hade hört förr…) Så underbart skickligt genomfört, så medryckande. Så fint helt enkelt. Jag säger som Fia Lotta Jansson – de ska ut på turné, så passa på att gå och se dem!

Det enda jag saknade var en blåssektion. Jag kan min Abbey Road, och jag vet var jag hade velat ha kvar blåset. Men klaga ska jag egentligen inte efter en konsert som får mig så här underbart endorfinstinn. Det behövdes sannerligen.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. Tänka sig, tom jag var på Abbey Road! Men fastän maken inte jobbade kunde vi inte sitta längre än två platser från mixerbordet…



Kommentera

