h1

Ljusglimt på avstånd

november 9, 2009

Idag hade november ett ögonblick av vad som kan ha varit månadens vackraste ljus. Solljus genom skyar och dis, mjukt och sällt och som gjort för en stunds fotopromenad längs stranden. Men jag hade veckans lektion i matte, och läraren var naturligtvis obeveklig. Någonstans mitt i min avsky för matematik på högre nivå än huvudräkning lyckas jag ändå inte vara fullt så tonårstrotsig att jag gör verklighet av impulsen att lyssna till min konstnärssjäl och befria mig själv från siffertramsandet.
Sedan tog lektionen förvisso slut, jag hämtade kameran och gick ut, bara för att få se det sista av solen försvinna och novembergråheten lägga sig som en filt över alltihop, i väntan på kvällsmörkret som inföll sisådär en timme senare. Så mycket för att fånga dagen och ljuset.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentera

