h1

Nu är mörkrets tid

november 18, 2009

Magix ber oss att beskriva livet just nu med en boktitel, och jag har omedelbart svaret i fingertopparna: Nu är mörkrets tid, titeln på en av böckerna i John Marsdens Imorgon när kriget kom-serie.
Det är en titel som har seglat genom mitt huvud många gånger den senaste tiden.
Jag har haft en dag av tyngd i huvudet trots duktiga åtta timmar sömn i natt, en dag när jag tvingat mig ur sängen trots min inre femåring som skriker NEEEJ!, tänkt på hur onaturligt det är att vakna innan det ljusnar. Tappat delar av frukosten, snubblat över tangentbordet, snavat i trappan. Tackat nej till en konsert som sannolikt var bra, tyngden i huvudet igen. Sett mörkret falla igen utanför fönstret innan jag avslutat dagens sista lektion. Tänkt att jag innerligen hoppas att jag har blivit nästa mål för broderns febervirus, för så här trött vill jag sannerligen inte vara bara av novembermörkret. Jag vill ha något annat att skylla på, något som jag kan bli av med före ljuset återvänder. Måtte det här ha varit bottennoteringen.

Men jag skulle ju inte vara jag om jag inte piggnade till bortåt halvtiosnåret, klarnade upp i huvudet och kände energin rinna till. Det är tydligen bara om kvällarna jag inte ligger i vinterdvala.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

