h1

Små prickar ljus…

november 23, 2009

… i tyngden av novembermörkret:

  • Åt enkel middag med fina vänner.
  • Använde papper, pennor och penslar för att uttrycka mig i bild. Det blir sällan, sällan numera – men jag älskar det där nästan meditativa i skapandet, när jag för stunden kan fokusera på det jag gör och inte så mycket på att det inte blir som jag vill. För det blir det inte när jag ska skapa bilder på det här sättet, i synnerhet inte med tanke på att jag nästan aldrig håller i penna och pensel på det sättet numera.
  • Lyssnade färdigt på The Tales of Beedle the Bard igår kväll. Sagorna var kanske inte så speciella, men det fina med boken är hur Rowling ytterligare fördjupar den värld hon skapat genom att ge den en kulturhistorisk sagoskatt med närmast vetenskapliga kommentarer av självaste Albus Dumbledore. Läsvärd för alla som fascineras av Rowlings trollkarlsvärld – men se till att ha Fantastic Beasts and Where to Find them till hands för ytterligare fördjupning.

    Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

    One comment

    1. Åh, tufft – jag hoppas Beedle the Bard dyker upp på ett bibliotek nära mig snart, har varit nyfiken på den så länge!

      Jo, jag tänker lyckas läsa åtminstone Sent i november så fort det blir jullov. Det duger ju liksom inte att bara ha läst Vem ska trösta knyttet, hur underbar den än är…

      Och, jag vill fortfarande hemskt gärna läsa dina åsikter om Se till mig som liten är! Abomailen funkar fint:)

      Välsignad advent.



    Kommentera

