h1

Helgens stjärna

november 29, 2009

Så går ännu en helg och gör än en gång en landning i ackumulerat kaos av disk, oräknad matteläxa, musikteoretiska uppgifter och halvfärdiga texter.
Bland allt som är halvt och inte alls i mål finns ändå pappersstjärnan som jag köpte i början av året när förra julens pynt såldes bort. Lite tveksamt bytte jag ut de tidigare årens trotjänare, men nu när jag har balanserat högt, högt uppe på en stege och fått den på plats sprider den det mest underbara ljus, och jag vet redan nu att jag kommer att ha svårt att skiljas från den när julen är över och förbi.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer

  1. Jag har ju aldrig förstått varför man skall begränsa sig till att ha sådana här dekorationer under en kort begränsad tid. Jag hade en julstjärna i fönstret under 3 års tid i sträck, tycker man om något så skall man inte styras av traditioner.


  2. Jag har haft mitt ”stjärndraperi” i fönstret i ett par år. Jag tycker det ser så pass ojuligt ut att det kan få hänga kvar.


  3. Stjärnslingan blev nattljus hos oss och lyser i sovrummet året runt. Men du har ju själv erfarenhet av att inte begränsa användningen av en sån.



Kommentera

