h1

The rest is silence

december 19, 2009

Nu har herdarna vänt åter till sin hjord, och kamelen har klätt av sig och gått hem. Vi har städat undan glittret och monterat ner plastgranen. Vi har sjungit färdigt, och nu återstår bara tomheten.

Jag har fått det stora nöjet i att stå på scen i ett härligt julspel, ett julspel som har upptagit det mesta av vår tid och energi de senaste dagarna. Ikväll klaffade allt, ikväll klarade vi vad som helst, gick på övervarv och improviserade av bara farten, och allt blev så mycket bättre än vi vågat hoppas. Och lyckoruset utmynnar i någon sorts tomrum, för vad gör vi nu, bortsett från att förbereda julfirandet på olika håll?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer

  1. Hej, Ika!
    Jag snubblade in på din blogg för några veckor sedan, och jag har sedan dess tittat in med jämna mellanrum – i stunder märkta av ett starkt behov av att få känna mig imponerad – för att få expresstillgång till en god dos elegant prosa.

    Precis som du så hyser även jag ett stort intresse för konst, och jag ägnar den större delen av min vakna tid åt att skapa bildkonst via olika medium. En biprodukt till detta intresse är ett öga(eller två) i ständig jakt på inspiration, vilket leder mig till orsaken bakom mitt oförskämda intrång.

    Jag är väldigt nyfiken på dina fotografier, och jag skullle ödmjukt vilja fråga om du möjligtis skulle kunna tänka dig att dela med dig? 🙂
    (Detta skulle kanske kunna ses som ett integritetsbrott utan like, men om du har överseende med det så går jag att nå på spawkes@ty.st, och skulle ta emot en länk med stor tacksamhet.)

    Jag hoppas att du kommer att fortsätta att skriva, så att jag slipper förgås i det intellektuella vakuum jag vanligtvis omges utav. 🙂

    Mvh.
    -M


    • Eh, oj. Nu råkade två bedrövliga smileys smyga sig in i inlägget.
      Pardonnez moi!



Kommentera

