h1

Tillbaka i stan

december 29, 2009

Senare än tänkt återvänder jag från julkoman i föräldrahemmet till min egen lägenhet. Här finns inga katter med ålderskrämpor, de facto inga katter alls, men däremot mitt eget liv, min egen tystnad och min egen musik, ett uppdämt pre-jul-kaos, ett skrivbord med utsikt mot himlen och en dator med mina egna inställningar. Och Spotify.

Julkoman, ja. Den inföll som allra mest under juldagen när allt jag gjorde var att gå i julottan, återvända till sängen för ytterligare några timmars sömn och därefter vandra runt översoven och sockerslö. Vandra och vandra – mestadels satt jag rotad framför teven med en konfektask inom räckhåll och en katt i famnen. Det är allt jag behöver av en juldag.
Tids nog blir det tid att hälsa på släktingar i varierande ålder, och tids nog kommer halvvardagen emot mig i form av ett återvändande till stadslivet och med ambitionen att uträtta saker och ting.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

One comment

  1. Din beskrivning av juldagen gör att jag får ont i hjärtat av längtan efter en sådan dag. Men det kommer väl. 🙂



Kommentera

