h1

Frontalkrock med vardagen

januari 11, 2010

Jullov på halvtid torsdag-fredag, därefter helg.
Nu finns det däremot ingenstans att gömma sig för vardagen längre, och det märks väldigt tydligt att min dygnsrytm inte riktigt är beredd på projekt vardag. Trodde mig ställa väckarklockan igår kväll – men det gjorde jag aldrig. Lärdom: Utan väckarklocka får man räkna med minst en timmes försovning, och då var det ändå en måndag morgon som när det gäller väckningstid brukar vara lite nådigare än de tre kommande. (Att det däremot är vedervärdigare än vanligt att pressa sig in i de tidiga morgnarnas rytm efter helgens frihet är sedan en annan sak.)

Spär på det hela med att missa att förnya biblioteksböcker, och genom att ungefär just i det här ögonblicket inse att min trötthetsgrad inte alls är vad den borde vara vid den här tiden på kvällen.

Vardagen och jag – inte så matchade alls just nu.
Men tvättmaskinen har äntligen kommit på plats i det hörn dit den tekniskt sett varit på väg i ett års tid, och jag har satt ihop och mailat in min önskelista vad gäller vårens recensionsböcker. Lite ren disk i skåpet ovanpå det, så kan jag börja fundera på hur jag ska lura kroppen att sova sedan.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. Jag använder väckarklocka max 5 ggr per år (om jag behöver komma upp före 05:00), det kan inte vara trevligt att vara beroende av det.



Kommentera

