h1

Kall utanpå, varm inuti

januari 21, 2010

Det är folktomt på trottoarerna när jag promenerar till och från kvällens yogalektion, och majoriteten av de fotgängare som jag möter har en eller flera hundar i släptåg. Det är uppenbart att man inte trotsar kvällens envisa isvindar och köldgrader om man inte är alldeles tvungen.

Men det är värt den där promenaden med stelt ansikte och frysande köldtårar på kinderna, för yogan var skönare än den varit på väldigt, väldigt länge. Jag fattar det här med att bli beroende av träning. Till skillnad från årets första yoga, efter fem veckors uppehåll, lämnade den här mig märkligt energifylld, sådär att jag gick hem med stuns i stegen (kan förvisso ha varit Hello Saferides Middle Class också), trots trötthetsspetsad avslappningskänsla i kroppen.
Nu återstår bara att se om träningsvärken kommer att vara lika chockerande intensiv den här gången.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

