h1

Ingen Excel-ro

februari 16, 2010

Vintervitt och ljust, ljust, ljust på andra sidan fönsterglaset.
Jag har fått bekräftat att jag får jobba där jag vill jobba i sommar och har alldeles för mycket adrenalinkickar i kroppen för att sitta still och jobba i Excel. Jag vill ut i det vita, prata med folk, gå till biblioteket och utforska en upptäckt jag gjort de senaste dagarna… Allt annat än det tröstlösa petandet i grå-excel. Har för mycket kreativ energi i kroppen för att sitta still och hålla mig till rutinerna.
Tänker på den drömmande Didrik Reng i Ebba och Didrik, han vars lärarinna frågar ”kan du inte vara här med oss istället?”.
Nej, jag kan inte det just nu, måste någon annanstans. Vårens rastlöshet kommer tidigt i år, kanske bara som en föraning i form av blixtvisit. Plötsligt händer allt omkring mig, och jag har ingen plats över för kalkylblad.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. Jag ser så himla mycket fram emot sommaren nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Hipp hipp hurraa för att vi båda får jobba där vi ville jobba!



Kommentera

