h1

sportlovshelg

mars 1, 2010

Sportlov – en hel vecka ledigt alldeles plötsligt och hur underbart som helst. Tjuvstartade det hela med att ta buss söderöver i lördags och tillbringade helgen med människor jag är mer eller mindre släkt med, precis som mina sportlov brukade se ut under nästan hela grundskoletiden.
Min mormor och jag såg varandra eftertänksamt i ögonen, och jag undrar om hon kände igen mig. Hörde mångsidigare fågelsång än jag hört hittills i år, i en lördagseftermiddag våt av dimma och droppande träd. Har en klipptid att passa mitt i natten, men hinner innan dess se hur Niesby City ser ut en lördag kväll när blötsnön faller tung och kladdig. Prickade in första pizzeriabesöket i Närpes och sov i ett hus som Runeberg lär ha besökt.

Det är kanske inte konstigt att det kändes väldigt mycket vardag att vakna i min egen lägenhet i förmiddags, trots sportlovet och sovmorgonen.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. ”Niesby City” här jag sannerligen inte varit ofta i vintertid men annars har det sen min tidiga barndom hört varje sommarledighet till – det blir ett antal år vid det här laget..! 🙂



Kommentera

