h1

Allting har en ända

mars 7, 2010

Det är inte bra att skämma bort mig med plötsliga veckor av ledighet. Nu tar mitt sportlov slut, och jag känner inte alls för att anpassa mig inför tidig uppstigning imorgon bitti. Känner över huvud taget inte alls för att lämna sportlovstillvaron.
Sportlov och sportlov, för övrigt – jag kan inte direkt påstå att jag har sportat, såvida inte forcerande av snödrivor mellan knä- och lårdjup håller på att kvala in som ny OS-gren.
Egentligen har det varit ett projektlov, som jag har ägnat åt saker som inte riktigt hinns med under vanliga veckor. Även om det fortfarande finns punkter på mentala att-göra-listan som inte har prickats av har jag ändå gjort det viktigaste – träffat de människor jag helst av allt ville träffa, skrivit de mest akuta texterna, gått på loppis och genomfört storstädning. Dessutom har jag hunnit ha sovmorgnar, bli förkyld, forcera snöstorm av episka mått och helt enkelt vara ledig.
Skulle ledigt kunna fylla en vecka till med samma sorts innehåll, men nu väntar i stället en vecka med så mycket program utöver skolvardagen att jag konstaterat att det där med födelsedagsfirande sparar jag till nästa år.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

