h1

Alla udda ting är sju

mars 15, 2010

Josefin vill att jag ska lista ”sju hemliga/härliga/konstiga saker” om mig.
Jag tror att jag har gjort det här förut, och jag tror också att jag har fått liknande utmaningar och aldrig kommit så långt som till att publicera ett blogginlägg. Ibland känns det som om all udda vetskap om mig som jag trots allt är okej med att hela internet kan få reda på redan finns till påseende någonstans. Med andra ord – allt kanske inte kommer att kännas så nyskapande.

1. Jag tror inte på horoskop, men måste ändå medge att beskrivningen av mitt stjärntecken (Fiskarna) ofta brukar stämma väldigt väl in på mig, vad det nu sedan beror på.

2. Jag kan inte vissla, och det gör att visslande alltid känns lite exotiskt, lite ”wow, kan du det där?!”.

3. Jag försöker lära mig att hantera notskrift men blir ofta väldigt frustrerad av kampen med att översätta min musikalitet till skrift. Har den vägen lärt mig att mitt sätt att hantera musik är präglat av att under ett drygt kvartssekel ha utgått från gehör och härmande.

4. Jag hanterar nervositet bland andra människor genom att antingen skratta eller prata för mycket. Kan se smidigt ut ur omgivningens synvinkel, men blir ibland aningen frustrerande.

5. Äter hellre salta snacks än söta, och är tämligen ointresserad av bakelser och liknande. Grodbakelser ser t.ex. extremt oaptitliga ut i mina ögon.

6. Jag är så pass rastlös att jag ofta behöver sysselsätta händerna med något om jag ska orka koncentrera mig på föreläsningar och liknande.

7. Jag behärskar grunderna i jonglering med tre bollar, men övar för sällan för att få det hela att se snyggt ut eller pågå någon längre tid.

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer

  1. Detdär med horoskop är konstigt. Jag tror inte heller på veckohoroskopen (förstås), men vad gäller karaktärsdrag och lynne etc. är jag våg mer än något annat. Lite intressant är det ju!

    Men Ika, vad i hela friden är en grodbakelse?:)


    • Grodbakelser är såna där sockerstinna saker som är överklädda med grön marsipan och har försetts med mun och ögon för att se ut som ett grodansikte. Allt komplett med en tunga av nån sorts röd gele. I ärlighetens namn ska jag väl säga att jag aldrig ätit en dylik, eftersom de ser så obehagliga ut – fast antagligen smakar de inte värre än prinsesstårta.



Kommentera

