h1

På resultatlös spaning efter helgfriden

april 9, 2010

Det blev en baktung vecka, som inleddes med helgdag och ett tämligen förvirrat återvändande till vardagen för att sedan kasta sig över mig mer eller mindre oanat vid den tid när jag annars brukar börja andas ut och ta helg. Alldeles oväntat var det väl inte, men ketchupeffekten märks minst lika tydligt i alla fall.
Nu har jag planerat och pratat med folk och utbytt kontaktuppgifter och skrivit ett brev till en potentiell arbetsgivare om vilken fantastisk person jag är och letat frimärken och postat brev och klarat av veckans sista lektioner och genomfört intervju. Det är ingen helgfrid jag känner bakom hörnet, däremot kan jag faktiskt landa lite försiktigt i känslan av att jag just den här timmen har saker under kontroll, till och med så pass att jag ser ut att hinna diska.

Men ändå, förvirringen. Det här skulle ju vara en kort vecka? Eller är det just därför som allt hopar sig i slutet av den?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentera

