h1

Written on the body*

april 19, 2010

Någon gång efter tonåren blev jag för vuxen för tatueringar, för medveten om det oåterkalleliga – och lika medveten om min egen föränderlighet. Sedan hittade jag den här, på en blogg med litterära tatueringar, och kände att en sån där skulle jag nästan kunna ha, jag också.
Tills jag inser att för mig är världen så full av vackra ord och fantastiska formuleringar att jag skulle kunna impregnera mig svart med nålens hjälp utan att få med allt bra.

*Nej, jag har inte läst Wintersons bok. Än.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer

  1. Hittade detta inlägg via taggsurfare. Tack för att du ledde mig till den där bloggen. Massor av inspiration fick jag. Definitivt bestämt att min nästa tatuering ska ha en litterär anknytning.


  2. åh jag satt igår och kollade igenom varendatatuering. jag fundera så mycket på tatueringar just nu och det finns så oändligt mycket att välja.


  3. om jag nångång sko tatuera mej så sko det nog bli ett citat från nån låttext. syrran o jag ha upptäckt en singer-songwriter vid namn william fitzsimmons på youtube o han har på underarmen en snow patrols citat tatuering = snyggt!


    • Låttextcitat är för ingravering på iPoden. 😉
      William Fitzsimmons har jag också upptäckt de senaste veckorna, han finns t.o.m. på Spotify. (Seriöst, jag kan snart inte längre lyssna på musik som inte finns på Spotify…) Even Now är en stor favorit. Vad är det för citat han har intatuerat?


      • ”your words in my memory are like music to me” från låten set the fire to the third bar. vi hitta william via myspace o sen youtube o jo nu t.om. spotify! jag diggar videon till ”its not true”. skäggig skön kille 🙂


  4. Många snygga tatueringar där, men också en hel del som jag inte skulle vilja gå omkring med… Jag funderade på Gondors vita träd som tatuering för några år sedan men gjorde inget åt det då, nu såg jag en sån tatuering på den där bloggen. Den var riktigt, riktiogt snygg, så jag är stärkt i min tanke om att det är en sådan jag ska ha om jag någon gång tatuerar mig.



Kommentera

