h1

Musik för harvning

maj 1, 2010

Kollar upp en låt på Spotify, och ramlar sedan in på Green Days Know Your Enemy som påminner mig om maj månad ifjol när den brukade spelas på radio X3M medan jag harvade. Bra harvningsmusik var den (tillsammans med Manic Street Preachers och Nina Perssons Your Love Alone Is Not Enough som också råkade spelas en förmiddag under ett av de första varven på de åtta väntande hektar). Nu är maj här igen, även om det fortfarande ser ut som november utanför, och så småningom får vi se hur mycket av traktorkörningen som hann sätta sig i ryggmärgen förra våren.
Först ska jag i vilket fall som helst vila bort förkylningen som fått mig att ta tidig kväll ikväll istället för att lyssna på sympatisk livemusik. Febern har lämnat mig och det gör inte längre ont att röra sig, men att diska undan senaste dagarnas disk gör mig varm och alldeles svettig och hostan får det fortfarande att värka i huvudet.

Jordbrukargener, fick jag höra häromveckan när jag suckade över den rastlöshet som griper mig om våren och river i kroppen utan att veta vart den ska ta vägen. Egentligen vill jag rada ved eller gräva trädgårdsland, men i stan finns inga självklara fysiska aktiviteter med mål och mening att ägna sig åt utomhus. Traktorkörandet är inte vidare fysiskt krävande, men jorden finns ju där i alla fall, och resultatet är tydligt och uppenbart.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

