h1

Tiden är inte töjbar

maj 20, 2010

Jag har gått omkring och förundrats över hur mycket det har gått att klämma in i de två senaste dagarna. Allt detta av lektioner, prov och fixande av projekt denna skolans sista effektiva vecka, och ovanpå det sextimmarskvällar med inskolning på nygamla jobbet.
Fast sedan kom insikten om att tiden inte är töjbar, att man inte kan klämma in hur mycket som helst. Jag har insett det förr, när jag suttit uppe med frilansjobb till sena nätter och varit tvungen att komma försent till morgonlektionen för att hinna sova ikapp.
Den här gången har tillvaron i lägenheten kaosat ur i en sådan omfattning att jag själv mår illa åt det. Smutstvätt. Ingen ren kastrull att ens koka ägg i, inga lediga avställningsytor i köket. Ett köksbord som så totalt övergått till att vara avställnings- och avstjälpningsyta för väskinnehåll och annat att jag redan på grund av köksbordet allenast helst skulle gå till skolan och köpa frukost imorgon bitti.
Låt oss hoppas att jag fortfarande går på bara-gör-och-panika-inte-växeln imorgon när skolveckan är slut, så att jag kan ta upp kampen mot kaoset.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentera

