h1

Plus och minus

juni 16, 2010

Idag examineras saker som sitter fast i mitt huvud.
På väg från tandläkaren, fortfarande med tandstensgruset knastrandes i munnen sänder jag en tacksamhetens tanke till mammas gener som håller mig med hela tänder, år efter år.
Inte allt för många timmar senare lyser en man mig i ögonen och berättar sedan för mig varför jag behöver glasögon. Mera gener från mammas sida, av den där sorten som inte framkallar någon omedelbar tacksamhetskänsla. Någonstans jämnar det alltid ut sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. jag verkar va den enda i vår familj som hoppat över ”glasögon-genen”. dessutom är jag den enda som skulle kunna tänka mej att ha glasögon (antagligen bara just därför att jag inte behöver ha) ibland. lycka till med glasögon valet, hoppas ni blir goda vänner!



Kommentera

