h1

Rörande saker under helgen som gick:

juni 21, 2010

Ulrika Öhman som sjöng Ne me quitte pas/Du får inte gå på Amélie Goes to Belgrad-spelningen i lördags eftermiddags. Hjärtslitande vackert var det.

Prinsessvigseln, som jag såg i inspelad version i söndags. Jag har till min stora förvåning upptäckt att det här med prinsessbröllop faktiskt var intressant. Inte för att jag känner behov av att själv leva i en monarki, men det är trots allt fascinerande att grannlandet Sverige är så mycket sagoland att man alldeles på riktigt ordnar prinsessbröllop, skor hästarna med silverskor och utropar en ny prins. Känner inte ni andra också hur ett sagoelement plötsligt skred in på Stockholms alldagliga gator? Inte kan man bli annat än fascinerad. Rörd blir man också, av att se ett så strålande vackert brudpar som själv rörs till tårar. Alltså, jag vet inte hur man skriver om sånt här på ett nyskapande och klichébefriat sätt, så jag borde kanske hålla tyst – men det var ju rörande, på riktigt. Och vackert.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

