h1

Någon annans värld

juli 6, 2010

Jag har ett par glasögon på näsan och försöker vänja mig vid att världen tydligen ska se ut på det här viset i fortsättningen. Det känns som att se genom någon annans ögon, eller som att se en film skapad med lite tilt-shift-effekter.
Efter ett par timmar börjar jag redan tycka att det är utmattande med alla dessa strukturer som överfaller mig från alla håll. Rappningen på den bit av yttervägg som syns genom fönstret. Tapetytan, för att inte tala om trädens lövkronor som plötsligt är ett enda gytter. Det är fascinerande att se det jag inte brukade se, men samtidigt saknar jag min gamla och behagligt softade värld.
Sedan ska vi inte tala om hur skev och konstig världen ser ut, med proportioner som inte längre stämmer och med lutande kanter. Jag undrar redan hur det kommer att påverka min rumsliga uppfattning den dag jag slutar lägga märke till skevheten, den dag min hjärna kommer att tycka att en vinkel i 90 grader ska vara sned.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer

  1. Jag tycker det verkar ganska spännande.


  2. drar mig till minne hur det var när jag själv fick glasögon. 2:a året på gymnasiet, alla lärare började plötsligt skriva väldigt dåligt och jag fick sitta långt fram i klassrummet. Tillslut undrade någon av mina klasskompisar om jag inte skulle gå och prova synen. Mycket riktigt, var i behov av brillor.



Kommentera

