h1

Saker jag inte trodde mig få uppleva

juli 19, 2010

Jag vaknar efter en tupplur och måste googla efter en låt jag hörde i Radio Vega i eftermiddags.

Ja, ni hör ju hur det låter. Jag skulle säga pensionärstillvaron nästa, om det inte vore för att jag förknippar pensionärstillvaron med ett sovande på kroppens villkor. I mitt fall skulle det alltså sannolikt innebära att jag får sova om morgnarna och inte behöver komplettera med små snuttar efter jobbet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer

  1. Men just det här att ofrivilligt vakna alltför tidigt på morgonen och inte kunna somna om är något mycket vanligt för många pensionärer, och sedan får de kompensera med en tupplur mitt på dagen i stället.


    • Kurt: Om jag så får äta upp det här hundra gånger om i framtiden hävdar jag ändå att det måste vara trevligare än att väckas ur djupsömnen av väckarklockan och tro att man håller på att avlida av trötthet. Någon liten skillnad är det trots allt mellan att vakna och att väckas.


  2. vad var det för låt? 🙂


    • Pugh Rogefeldts Aftonfalken. Ännu en av de där låtarna man kan melodin till utan och innan utan att man har vetat vad det egentligen är för låt.



Kommentera

