h1

Duschen är i alla fall renare än på länge

juli 27, 2010

Bland de där tio skönaste sakerna med att inte längre bo i cellbostad och dela halva bostaden med någon annan som man inte själv har valt att dela liv med återfinns möjligheten att ta tag i saker senare. Tvätthögen på golvet. Diskhögen på köksbänken. Tidningshögen på matbordet. Grushögen under matbordet. Jag tror att alla har varit där, åtminstone någon gång. Jag är där ganska ofta. Och eftersom jag bara delar min bostad med folk jag själv väljer att dela den med är det mest jag själv som lider av det.

Men ibland så.

Telefonen ringer när jag som bäst värmer lunch på jobbet, och en servicekille från nätleverantören vill komma och fixa mitt nät. men så underbart. Bara det att han måste komma in i min lägenhet typ omedelbart, och jag kommer inte att ha tid att släppa in honom själv. Brodern får rycka in och vandra över till min lägenhet för att släppa in nätverkskillen. Däremot lyckades jag inte övertala brodern att visa upp mitt nystädade duschrum som ett litet bevis på att jag inte lever i totalt kaos och misär precis hela tiden och överallt. Men ni vet, lite så där att man skulle vilja hinna hem åtminstone för att skriva en synlig lista över allt annat man gjort den senaste tiden i stället för att städa (simma i havet, jobba, gå och lägga sig tillräckligt tidigt för att orka stiga upp och jobba i arla morgonstund, cykla ut på landet, se på film, läsa recensionsböcker och laga lasagne).

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

