h1

Halsdistraktion

augusti 13, 2010

När jag inte suckar och stönar över hur onödigt det är att vara sjuk på sommaren och hur mycket jag missar av jobb och umgänge och allmänna trevligheter och hur i synnerhet onödigt det är att ha tonsiller som sväller och värker om sommaren försöker jag fördriva tiden med stillsamma sysselsättningar. Stillsamma för att kroppen ska få vila och för att jag inte ska utsätta mig för onödiga risker ifall fel sorts bakterier växer i mina odlingar och i mina tonsiller. Även om snabbtestet var negativt vågar jag inte riktigt andas ut och tro att jag slipper antibiotikan innan de slutgiltiga svaren kommer.
Så jag fördriver tiden, försöker få den värkande halsen att tillfriskna, tuggar maten länge och väl (inte så mycket för att det antagligen gör den lättare att svälja utan allra mest för att skjuta upp sväljandet som gör så ont) och ser på tv-serier.

I förmiddags inledde jag Buffy-tittandet i väntan på att få lämna svalgprov, och upptäckte att det ju är Lily som är Willow. Jag har alltså inte fattat tidigare att det är samma skådis som är med i både How I Met Your Mother och Buffy, och nu när jag ser en yngre version av Lily hjälpa Buffy i jakten på vampyrerna känns det som exakt det – en yngre version av Lily. När Willow suckar över sin blyghet och sitt icke-dejtande säger jag i mitt huvud åt henne att det ordnar sig, att hon kommer att träffa the love of her life så fort hon börjar på college, att han heter Marshall och att de kommer att flytta till New York och gifta sig, och att hon kommer att ha blivit lite mindre nördig och lite mera rappkäftad vid det laget.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One comment

  1. För mig är det tvärtom, jag såg bara Willow i How I Met Your Mother och det var lite distraherande till en början. För att inte tala om American Pie-filmerna där Alyson Hannigans rollfigur är ganska långt från high school-Willow.



Kommentera

