h1

Ge mig mera Grey’s!

augusti 16, 2010

Jag upptäckte nytt knark under de här gångna dagarna när jag har tillbringat mycket tid (halv)liggande i soffan. Efter att ha sett sista avsnittet i min hemlånade Doctor Who-säsong, alla fyra avsnitt i miniserien Lost in Austen (som jag nog ska se om någon gång när jag inte har läskigt hög feber och kan vara lite mera uppmärksam) och sju avsnitt Buffy började jag se på Grey’s Anatomy (eftersom jag tänkte att en sjukhusserie med fokus på lite värre åkommor än tonsillit skulle ge mig annat att tänka på än hur ont min egen hals gjorde). Lite skeptisk till en början, men nu är jag såld.
Jobbade första dagen som konvalescent idag, kom hem sur av trötthet och med begynnande huvudvärk och ordinerade mig själv soffläge och ett avsnitt Grey’s. Make that two, förresten.

Jag gillar personerna i serien, jag gillar deras ambitiösa kämpande, och jag gillar musiken. (Gillar också att varje avsnitt är döpt efter en låt.)
Och i och med att jag nu officiellt inte får simma i havet eftersom kroppen fortfarande inte är frisk och inte har någon röst alls kvar är det ju lika bra att jag ägnar mig åt asocial sysselsättning i form av tv-serier.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer

  1. Jag har svårt för den serien


  2. Lost in Austen är så kul. 🙂

    Jag har följt Grey’s länge, och bitvis varit väldigt irriterad på den. Men något har uppenbarligen hållit mig kvar…


  3. Hurra för Grey!! Gillar, gillar.
    (Och det finns ett bra soundtrack på Spotify.)

    Lost in Austen har jag missat hittills, men ska ta och se det så fort jag får tassarna på det.



Kommentera

