h1

Förhastade slutsatser

augusti 17, 2010

eller: saker jag kommer på mig själv med att ta för givet med jämna mellanrum:

Att man kan låsa upp trapphusdörren genom att vifta med nyckelknippan framför den, precis som jag gör med alla låsta dörrar på jobbet.

Att datorn kommer att stängas av när jag har stängt ner webläsaren, att det senare är synonymt med det första. (Det här brukar faktiskt förbrylla mig vissa kvällar. Jag borstar tänderna och undrar varför datorn aldrig slocknar, jag stängde ju av den. Eller vänta, jag kanske bara stängde av Firefox nu igen…)

Att teet brygger sig själv när man har kommit så långt att man tömt och sköljt ur tesilen, valt te och fyllt tesilen med de nya tebladen. Hälla över kokande vatten också? Ingick inte det i paketet?

Läs även andra bloggares åsikter om

One comment

  1. Hah, roligt att läsa att jag inte är den enda som gör liknande saker!! Min dator är också ofta på när jag borstar tänderna, och nu tror jag att jag fick förklaringen till det.. 😀

    Att teet brygger sig själv förväntar jag mig också, även om jag bara hällt det kokande vattnet i muggen, utan att lägga till tepåsen..

    😀



Kommentera

