h1

Kall återträff

augusti 23, 2010

Har återträff med havet ikväll, även om halsen fortfarande ömmar av och till. Det måste ändå vara någon måtta på avhållsamheten, och när jag insåg att det gått två veckor sedan jag senast varit i havet tyckte jag att det fick räcka.
Någonstans under de här två veckorna har jag missat övergången mellan ljummet sommarhav och avsvalnande sensommarhav. Kallt är det i luften, med höstens klarhet, och jag fryser om händer och fötter redan på land. Havsvattnet är inte nådigare temperaturmässigt, och jag har blivit ovan. Väl på land efteråt kommer känslan ändå så småningom – värmen som kryper utåt inifrån, hettan som påminner om förra veckans feber. Ljuvligt. Av de kalla händerna och fötterna finns inte längre ett spår.

Nu återstår att se om kalla havsbad efter två veckors förkylning skrämmer iväg det sista av förkylningsviruset, eller får det att återvända med förnyad styrka.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

