h1

Avskräckande reklam

september 21, 2010

Varje gång jag mitt i mitt musiklyssnande hör något som låter väldigt mycket som finsk schlager eller hjärndöd partydunkadunka undrar jag om inte Spotify kunde målgruppsanpassa reklamflödet lite mera. Borde det inte gå att utveckla den där related artists-funktionen så pass att den ger mig sån musikreklam som jag har en rimlig chans att tilltalas av? Borde det här inte dessutom gynna annonsörerna?

Fast vad vet jag. Jag kanske bara ska vara glad så länge jag slipper höra på äcklet från vadhållningsfirman och så länge Spotify inte är allt för ”storebror ser dig!” över mina lyssningsvanor.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Advertisements

One comment

  1. Håller helt och hållet med dig, har tänkt samma sak hundratals gånger. Spotify skulle ju enbart tjäna på att anpassa annonserna efter vad användaren lyssnar på!



Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: