h1

Tjugo år senare

oktober 10, 2010

Tjugo år tog det mig att inse hur bra Dårfinkar och Dönickar är. När jag var barn och serien var ny tyckte jag bara att den var för konstig, för skrämmande. Men nu: Vilken berättelse, vilka undertoner!
Lite likt Ebba och Didrik, en samtida dramaserie för barn som jag inte heller förmådde uppskatta när den kom, men som jag älskat som tonåring och vuxen.
(Och vad är det med de här dramaserierna från slutet av 80-talet och deras förkärlek för vackra kråkslott, tåg och havets närhet?)
Dårfinkar och Dönickar. Finns på svt play, avsnitt ett kan ses till och med tisdag. Se och fascineras!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One comment

  1. Tack för tipset! Jag begrep mig inte heller på det som barn, men hade tom boken. Fick den väl i present. Ska se om jag blir klokare nu.



Kommentera

