h1

Hur gick det här till?

oktober 17, 2010

Lika överraskad som jag blir av sommarljuset varje år, lika chockerad blir jag av höstmörkret. Klockan är sju, vi har inte ens övergått till vintertid och det är märkt utanför fönstren. Ska det vara så här, va? Ända till nästa vår, och ännu värre? Väck mig när det är över, får jag lust att säga.
Och varannan gång jag ska gå utanför dörren glömmer jag de där numera livsnödvändiga vantarna. När hände allt det här mörka kalla?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

