h1

Gott ont, på sitt sätt

oktober 25, 2010

Har sånt där självförvållat kroppsont i form av träningsvärk nu igen. Min kropp är av den där sorten som säger till när man har använt musklerna lite mer än vanligt, som ständiga små påminnelser om vad man gjorde dagen innan. I dag är det överarmar, axlar och magmuskler som smärtar efter att jag hanterade en foderprovsborr i går eftermiddags.
Lite gläder det mig också i smärtorna, i synnerhet detta att jag har ont i magmusklerna därför att armarna har jobbat tungt, det där beviset på att jag använder kroppen på ett bra och mångsidigt sätt. Det påminner mig om det som har hänt sedan jag började träna pilates och yoga – att jag är närvarande på ett annat sätt i min egen kropp, och att jag kan använda den så mycket effektivare. Att jag vet utan att behöva tänka efter hur jag ska lägga kraft bakom. Det är skönt, även om det inte alltid känns så dagen efter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One comment

  1. Mm, träningsvärk är väl den enda sorts värk som det är något trevligt med att ha. 🙂



Kommentera

