h1

Veckans loppisfynd

november 4, 2010

Röda korsets loppis i Vasa har nästan skamlöst mycket fina böcker som står och längtar efter nya ägare. Jag var egentligen på jakt efter en korg, men kunde inte låta bli att utforska bokhyllorna och kom hem med två röda bokfynd. Underst ligger Jodi Picoults Den tionde kretsen, ovanpå den ytterligare en Ester Ringnér-Lundgren-bok till samlingarna, under en pseudonym som jag tidigare bara har läst om. Jag hade ärligt talat kunnat köpa den bara för omslaget, som jag tycker är bedårande på det där sättet att jag gärna ser på det och ler åt det men inte alls vill drömma mig bort till för egen del.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer

  1. Oj vad nostalgisk jag blir! Det finns så många gamla böcker som skulle vara kul att ha, men jag vågar knappt börja leta med tanke på hur bokhyllorna ser ut här hemma.


  2. […] i veckan fick jag ju för mig att köpa en Jodi Picoult-roman. Jag har känt till Picoults författarexistens i flera år, men haft en känsla av att hon skulle […]



Kommentera

