h1

Någon slags vinter

november 10, 2010

Jag tror att det benämns vinter, det där som försöker hända utanför fönstret.
Världen var vit när jag vaknade i morse, men jag har lite svårt att ta den nyanlända snön på allvar. Fönstren ser lite för våta ut, och snö under första halvan av november är oftast av den där sorten som det inte är någon nytta med. Den har en tendens att vara våt och obeslutsam – stanna eller gå, stanna eller gå?

Jag vill faktiskt hellre ha minusgrader och stadigvarande snötäcke – novemberversionen av vinter är nämligen så obehagligt våt.
Är det förresten fler än jag som har omformulerat sin uppfattning om vintern det senaste året? Sådär så att man utgår från att termometern kommer att hålla sig på blåa sidan ungefär tre månader i sträck och att snön kommer att täcka mindre stugor helt och hållet?
Jag har en känsla av att jag kan bli besviken på det stora flertalet av mitt livs kommande vintrar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

