h1

Färgmatchade fynd

november 19, 2010

Inledde gårdagens biblioteksrunda genom att helt omedvetet grunda högen med två färgmatchade böcker från hyllorna med nyligen återlämnat skönlitterärt material. Sedan fördärvade jag naturligtvis det hela genom att plocka på mig böcker vars omslag inte alls passade in – men det är en annan historia. En där jag jublade högt inombords över att bland annat hitta Mårten Sandéns tredje bok om Jannike Falthin. Jag visste inte ens att den hunnit komma ut, och så låg den där och såg nyinplastad och vacker ut, De dödas imperium.

(Visst har jag berättat att jag älskar huvudbiblioteket här i Vasa? Vacker interiör och fin bokskyltning – som gjort för att ströva omkring på bokjakt i.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer

  1. Sv: Vad har du för ekoparfym? Låter som något i min smak. 🙂


  2. (Nej, jag ska inte köpa en till … haha)


  3. Mitt absoluta favoritbibliotek för att strosa och fynda! Synd att vi inte har det på 2 minuters gångavstånd längre… 😦


  4. Sv: Haha.

    Jag är sämst på inbakade flätor, har gjort en i luggen en gång men det är också det enda. Fiskbensflätor eller vad det heter är ju också jättefint, det hade jag provat mig på! Åh, sånt är jättefint! Hur gjorde hon, flätade hon in det på huvudet direkt eller gjorde hon långa flätor först som hon fäste på huvudet sedan? Hade jag varit en perfekt människa (och haft långt hår) hade jag gjort såna frisyrer jätteofta för det är så himla fint 🙂



Kommentera

