h1

Frustration

december 18, 2010

Jag upphör aldrig att förvånas över hur just det som man så enträget missat i genomläsningen av sin text på skärmen är det absolut första man ser när texten har gått i tryck.
Fast i dag kom den här förvåningen i ett sent skede. Först skrek jag några sekunder i ren frustration över att det var så fel och över att det var så onödigt att det var så fel och över att det var alldeles för sent att göra något åt att det var så fel.

Den som inte gör några misstag gör inget annat heller, brukar det heta. Fast ibland önskar jag att jag skulle ha en dragning åt lite andra yrken där mina misstag inte behöver bli fullt så uppenbara för fullt så många människor, där jag får vara lite mera ensam om att notera dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer

  1. På tal om misstag – jag brukar ibland trösta mig med att jag åtminstone inte är hjärnkirurg…


  2. Hahaha, känner igen det här precis. Jag redigerar ju på en dagstidning och jag läser aldrig tidningen när jag har gjort den, för det första man ser är felen …
    Sv: Tack 🙂


  3. Väldigt bekant det där. Jag fattar inte heller hur det kan vara så stor skillnad på skärm och papper. Smma jävla text är det ju.



Kommentera

