h1

Dubbelyoga

januari 11, 2011

Hur man rent praktiskt yogar två dagar i rad (utan att träningsvärken från dag ett hindrar en från att utöva yoga dag 2): Man kör yinyoga första dagen. Nu ska det här inte bli någon långtgående vana eftersom yinyogan bara fortsätter ett par veckor till – fast jag hoppas att jag plockar med mig en del av övningarna efter kursen och gör dem hemma medan jag läser eller ser på tv-serier. För mig som sedan tidigare bara har erfarenhet av ashtangayoga kändes yinyogan ganska märklig – så länge i samma ställning, så mycket kläder på, så osvettigt.
Idag drog ashtangan igång igen efter juluppehållet, och där kom den nygamla känslan av värme i musklerna igen.
Promenerar hem i alldeles för varmt väder med tanke på att det är januari i almanackan, svettas i vinterkläderna och känner mig matt i musklerna. All den där träningsvärken som yinyogan inte gav (fast lustigt nog kände jag av lite i överarmar och rygg, trots att vi bara koncentrerat oss på höfterna) lär komma i desto större utsträckning efter ashtanganystarten – men det är skönt att ha gjort något ordentligt med musklerna igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

