h1

Kära januari,

januari 17, 2011

jag vet att du inte tycker att vi har varit de bästa av vänner.
Jag tror att du tycker att jag har favoriserat andra månader framför dig, och jag antar att du har rätt.
Men kommer du ihåg förra året, när du riktigt lade manken till och var kall och vidunderligt snörik helt och hållet utan avbrott? Minns du att jag blev lite stjärnögd då, i alla fall innan jag började ta frosten och snön för givet.
Jag vet att du antagligen tycker att jag har höga krav, och framför allt att jag har ensidiga krav. Men nästa gång du tycker att det blir tråkigt att bjuda på minusgrader, rimfrost och nya snöfall dag ut och dag in, försök då komma ihåg att det är det du gör bäst. Jag är ledsen att säga det här, men plusgrader och töväder och liknande våt väderlek – det passar dig inte så bra. Lyssna inte på de av mina medmänniskor som pratar om vårkänslor och drömmer om takdropp. Ack, de är förledda!

Jag vet att det är tufft att vara januari månad i kalla norden, och jag vill inte att du ska ta det här på fel sätt. Men kan du snälla, snälla, sluta med det här vädret som mest känns som ett våtvarmt omslag?

Tack på förhand och de bästa hälsningar,

hon som helst vill ha det kallt på vintern och sparar tövädret till våren.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer

  1. Hälsa från mig!


  2. Om du får ”kontakt” med Januari, så säg gärna att det är ganska SPÄNNANDE med detta : januarikyla i december och aprilväder i januari …Har månaderna haft trist och bytt sisemellan – bara för att reta oss ??? Jag BEHÖVDE ett avbrott i skottandet och har inget emot att spara lite på veden..Men man börjar ju undra vartåt det bär.
    Köpte nya broddar och är därför ganska stadig på fötterna.
    Efterlyser ändå temperaturer på ca -5, gärna sol och ljust – så man orkar vänta på Maj… ( För då skall växthuset vara igång …)
    Kram
    Nanne



Kommentera

