h1

Snöglobsvärlden

januari 18, 2011

Ni vet de där snögloberna som man kan skaka, och så står det en liten figur inuti och blir översnöad med groteskt stora snöflingor?
När jag gick hem för någon timme sedan kände jag mig exakt som en sån där liten figur, precis som om jag vandrade runt i en gigantisk snöglob. För det där som dråsar ner från himlen och får luften att se grötig ut, det är faktiskt såna där groteskt stora snöflingor, flingor som egentligen är sjok redan innan de landar på en och klumpar ihop sig ännu mer. Träden utanför ser ut som om någon vispat grädde med dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer

  1. Låter häftigt. 🙂


    • Det var ganska häftigt. Det var dessutom nästan lika häftigt att gå ut i alla snömassor idag. Vissa pratar om så mycket som 40 centimeter nysnö.


  2. ”som om någon vispat grädde med dem” = helt klart dagens vackraste. Lova att du använder det i en bok nån gång.


    • Åh, tack! Nu fick du mig att le. 🙂



Kommentera

