h1

Google gick bet

januari 24, 2011

Den där besvikelsen när det visar sig att allt fortfarande inte kan googlas.
Jag ägnar en försvarlig mängd tid åt att leta i diverse skåp, håller under letandets gång på att drunkna i tomma plastpåsar, och kan sedan konstatera att jag verkligen inte har en aning om var bruksanvisningen till tvättmaskinen finns. Däremot kommer jag mycket väl ihåg var den förvarades i min förrförra lägenhet.

Nu lever vi ju i internet-tidevarvet, vilket betyder att tekniskt sett behöver vi aldrig hålla reda på någon information av lite mera allmängiltig karaktär själva, utan allt detta har någon annan redan lagt ut på internet. Låttexter, bruksanvisningar, recept, kartor – you name it. Jag ska be att få reklamera dagens version av internet, eftersom den inte verkar innehålla någon bruksanvisning till en Hoover HTC tvättmaskin.

Resultat av letandet, sålunda:
Tvättmaskinen körs helt wild & crazy med en uppsättning kläder som enligt tvättråden måste skontvättas i 30 grader.
Jag har kastat vad som känns som en halv kubikmeter plastpåsar.
Jag har dessutom lärt mig att om jag någonsin återfinner bruksanvisningen borde jag nog scanna åtminstone de viktigaste delarna och lägga ut dem någonstans på nätet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. De har ju i alla fall sina bruksanvisningar på nätet, om de sedan har med alla modeller bakåt vet man ju inte, men annars brukar de skicka det om man kontaktar dem:

    http://www.hoover.it/libretti/libretto.cfm?lang=84&country=27&brand=hoover

    http://www.hoover.fi/swe/contact.aspx



Kommentera

